Thursday, August 20, 2009

QAWIEM, mencuba amalkan susu Gluco LPD Plus sebagai rawatan alternatif




Adik Muhammad Qawiem adalah seorang anak yang dilahirkan sempurna sama seperti kanak - kanak lain. Malah pertumbuhan adik Qawiem sama saja seperti kanak – kanak yang sebaya dengannya. Kelincahannya menggembirakan hati sesiapa saja yang melihatnya.

Namun begitu sewaktu usianya melangkau tiga tahun bapa dan ibunya mendapati ada terdapat bengkak dibahagian kepalanya. Melihatkan keadaan adik Qawiem yang sentiasa gembira bermain bagai menggambarkan seolah – olah tiada apa yang dideritainya. Malah menurut ibunya adik Qawiem tidak pernah mengadu sakit disebabkan benjolan tersebut sehingga ianya semakin hari semakin membesar.

Pada 18 julai 2009 adik Qawiem telah dimasukkan di Hospital Sultanah Bahiyah dan disahkan mengalami penyakit Posterior fossa tumour atau ketumbuhan di dalam otak. Namun begitu, pada 19 julai 2009 dia telah dipindahkan ke Hospital Pulau Pinang bahagian Pakar Pembedahan Otak untuk pembedahan. Pembedahan dilakukan pada 22 julai 2009 dan setelah menunjukkan pemulihan yang positif dia dibenarkan pulang pada 29 julai 2009.

Walaupun pembedahan kali pertama telah dilakukan, namun usaha untuk merawatnya perlu diteruskan sehingga 5 tahun.

Menurut Ridzuan Musa, bapa kanak-kanak tersebut, doktor Hospital Pulau Piang yang merawat anaknya telah memberitahu bahawa dia (anaknya) perlu menjalani pemeriksaan dan rawatan secara konsisten selama 5 tahun termasuklah rawatan kimoterapi”.

Ridzuan berkata, “memandangkan usia anak saya masih kecil (3 tahun)…. Saya juga cuba mendapat nasihat dari beberapa orang termasuk yang pernah mengalami terapi kimoterapi, maka saya dan isteri telah mengambil keputusan menangguhkan rawatan kimoterapi tersebut dan mencuba kaedah perubatan alternatif”.

“Mudah-mudahan ia sebagai ikhtiar yang akan dimakbulkan oleh Allah SWT, katanya.

Di dalam pencariannya mencuba rawatan alternatif tersebut, dia telah diperkenalkan oleh rakannya kepada produk Gluco LPD Plus iaitu sejenis susu kesihatan yang dirumus dari kolostrum gred tinggi dan bahan-bahan lain.

Katanya, buat pertama kalinya saya mengambil keputusan memberi minum susu Gluco LPD Plus kepada Qawiem sebagai suatu ikhtiar, memandanggkan untuk terus menerus mendapatkan rawatan dari pihak hospital terpaksa mengeluarkan belanja yang agak besar”.

Susu tersebut telah disumbangkan secara percuma oleh syarikat DBY Trade Corporation Sdn.Bhd. yang berpengkalan di Jitra, Kedah.

“Walaupun tiada jaminan oleh dari syarikat berkenaan, kami (Ridzuan dan isterinya) telah memberi minum setiap hari sebungkus (15 gram sebungkus) yang dicampur dengan air mineral yang disuamkan pada waktu pagi, katanya.

“Alhamdulillah….setelah 3 hari mengamalkan susu tersebut, Muhammad Qawiem yang sebelum ini susah untuk membuang air besar tidak lagi menghadapi masalah, malah najis yang keluar seolah-olah berminyak dan busuk”, katanya lagi.

Ridzuan menambah lagi, setelah beberapa hari mengamalkan susu tersebut, perkembangan kesihatan Muhammad Qawiem agak positif. Dia kelihatan cergas…. boleh menari dan aktif “.

Namun begitu, “Qawien tetap akan di bawa berjumpa doktor setiap bulan untuk mendapatkan rawatan dan pemeriksaan kecuali kimoterapi, katanya lagi.

No comments:

Post a Comment